Stavební Regatta 2013 - online zpravodajství závodu Stavební regatta 2013 - pátek

Pořadatel:

Partneři:

Zpravodajství ze závodu

Aktuální zpravodajství ze závodu přenášené on-line přímo ze startovní lodě.

Pátek 6. září

10:03 - Dobré ráno z Biogradu! Sluníčko svítí, jen s větrem je to bohužel zatím slabší. Odpoledne by měly ale foukat alespoň 4m/s a tak se snad dnes uskuteční obě naplánované rozjížďky: Grand Prix Hinton a Grand Prix Finep.

10:05 - Právě probíhá briefing kapitánů a zanedlouho budeme vyjíždět na vodu. Odpoledne nás bude také čekat přesun na ostrov Dugi Otok, na který se již moc těšíme.

12:07 - Jsme na vodě a zvedá se vítr. Přesunujeme se před "Pakoštane", kde chceme postavit trať pro první dnešní rozjížďku.

12:40 - Zakotvili jsme před městečkem Pakoštane a postavili závodní trať. Fouká hezkých 9 uzlů. Lodě se blíží na plachty do prostoru startu.

12:56 - Odstartovali jsme první rozjížďku - Grand Prix Hinton.

12:57 - Loď FINEP byla těsně přes čáru a dostala individuální odvolání. Nyní již ale všechny lodě míří nahoru. Loď RODOP měla nejlepší start.

13:12 - Máme tady průběžné výsledky z horní bójky: s mírným odstupem točí jako první Vila Verde build by HINTON pronásledována posádkami SKiMU a RODOP, které jedou jen v těsném závěsu za nimi.

13:13 - Jen s malou ztrátou ale točí i další lodě v pořadí: 4. FINEP, 5. Zepris, 6. ADR a 7. EBM.

13:14 - Na zadní vítr se ale zdá být loď Vila Verde build by Hinton rychlejší než ostatní a získává tak další náskok. Dostojí Hinton svému jménu rozjížďky?

13:21 - Nyní se již všechny lodě blíží na zadní vítr ke startovní lodi, kde budou točit dolní bójku a pokračovat znovu nahoru. Rozdíly jsou minimální, letošek bude, zdá se, velice vyrovnaný.

13:23 - A jsou tu! Vila Verde udržela prvenství, ale před bójkou ztatila svůj náskok a navíc mírně bojovala s obratem, tak že ji RODOP a SKiMU předjeli. Na stoupačku vyráží tedy jako třetí.

13:24 - U ostatních lodí zůstalo pořadí na dolní značce nezměněné. Jsme zděvavi, jestli pořadím zamíchá druhé kolo.

13:41 - Po horní bójce je pořadí následující: 1. RODOP, 2. SKiMU, 3. FINEP a 4. Vila Verde, která se nechala předjet lodí Finep. Další lodě stejně: 5. Zepris, 6. ADR, 7. EBM.

13:41 - Na zadní vítr volí první dvě lodě RODOP a SKiMU levou stranu. Zvětší náskok?

13:53 - Levá strana vyšla! RODOP projíždí jako první cílem 1. dnešní rozjížďky Grand Prix Hinton a raduje se z vítězství.

13:54 - V cílovém prostoru trochu klesl vítr a tak druhé SKiMU pomalu (ale jistě..) dojíždí jako druhé za nimi.

13:56 - V těsném závěsu projíždí cílem jako třetí loď FINEP. Ta se určitě po loňském bramborovém místě bude snažit minimálně o bronzovou příčku.

13:56 - Na dalších místech dojíždějí: 4. Vila Verde build by HINTON, 5. ZEPRIS, 6. ADR a 7. EBM.

13:58 - Gratulujeme všem lodím a zejména letošním jachtařům - nováčkům. Druhá rozjížďka se bude startovat po 14:30.

14:31 - Po pauze na osvěžení budeme opět závodit. Vyzývací znamení pro druhou dnešní rozjížďku "Grand Prix Finep" bude dáno za 10 minut.

14:33 - Tato rozjížďka bude navigační směrem k naší dnešní destinaci - ostrovu Dugi Otok a oblíbené zátoce Sali.

14:47 - Je odstartováno. Všechny lodě byly těsně na čáře, ale všem se povedl čistý start. Nejlépe odstartovala loď RODOP, která je letos, zdá se, ve skvělé formě.

14:58 - Trasa závodu: 1. ostrov Ošljak Mali - pravobokem, 2. Ošljak Velki - pravobokem, 3. Bikarijici - pravobokem, 4. Balabra Mala - levobokem. Cíl se bude nacházet mezi bójkou a lodí startovní komise u severozápadní strany ostrova Lavdara.

15:24 - Startovní komise se přesunula do prostoru první značky u ostrova Ošljak Mali. Bohužel ale značně klesá vítr a tak zapíšeme pořadí lodí u této značky pro případ, že by rozjížďka musela být přerušena.

15:25 - Dočasným cílem zatím projely lodě 1. Vila Verde build by Hinton, 2. SKiMU, 3. RODOP a 4. FINEP. Ostatní se blíží.

15:39 - Zatím pokračujeme v rozjížďce. Jestli ale vítr dále zeslábne, tak bude rozjížďka možná bohužel zrušena. I v těchto podmínkách se však podařilo lodi FINEP předjet loď RODOP, která jede na aktuálně čtvrtém místě.

15:55 - Stav nerozhodný.. Z levé strany přichází vítr, pravá strana je ale v naprosté bezvětří. Vyčkáváme jak se věci vyvinou.

16:06 - Vítr bohužel lehl i na levé straně a pokračování rozjížďky jsme museli zrušit. Platí tedy výsledky z první značky.

16:07 - Výsledky Grand Prix FINEP tedy jsou: 1. Vila Verde build by HINTON, 2. SKiMU, 3. RODOP, 4. FINEP, 5. ADR, 6. Zepris a 7. EBM. Gratulujeme vítězům.

16:09 - Vzhledem ke krásnému počasí a teplé vodě se nám ale ještě nechce jet přímo do Sali. Jedeme se koupat do zátoky Soline a trochu upít piva Hostivar. To budeme čepovat přímo na rozhodcovské lodi.

23:45 - Dnešní den se opravdu vydařil. Jachting, koupání, pivo přímo na vodě a na závěr večer na Sali. Nyní si promítáme fotky a užíváme večera. Dobrou noc.